معجزه‌ی موسی

معجزه‌ی موسی داستان پسر نوجوانی به نام موسی است که پدرش را در حادثه ریزش معدن از دست می‌دهد. او که از همان اول آدم خاصی است، در مکتب‌خانه سنتی درس نمی‌خواند و در طی موش‌دوانی در مکتب‌خانه اخراج می‌شود. از سوی دیگر، بعد از پدرش بایستی نان‌آور خانواده هم باشد. مادرش او را به چندین جای می‌برد که کار کند و در آخر به خانه کسی به عنوان چوپان کار می‌کند. موسی در جریان بازی‌ها و مسابقاتی که با بچه‌های هم سن و سال خود دارد، بر سر کوهی بلند می‌شود که تا حالا کسی در آن‌جا قدم گذاشته نتوانسته است. موسی بعد از آن به آدم دیگری تبدیل می‌شود، انسانی که فداکار است و زورمند. شخصیتش متحول می‌شود. دانلود رایگان

SKU: ACKU-0006 Categories: , ,

Description

معجزه‌ی موسی داستان پسر نوجوانی به نام موسی است که پدرش را در حادثه ریزش معدن از دست می‌دهد. او که از همان اول آدم خاصی است، در مکتب‌خانه سنتی درس نمی‌خواند و در طی موش‌دوانی در مکتب‌خانه اخراج می‌شود. از سوی دیگر، بعد از پدرش بایستی نان‌آور خانواده هم باشد. مادرش او را به چندین جای می‌برد که کار کند و در آخر به خانه کسی به عنوان چوپان کار می‌کند. موسی در جریان بازی‌ها و مسابقاتی که با بچه‌های هم سن و سال خود دارد، بر سر کوهی بلند می‌شود که تا حالا کسی در آن‌جا قدم گذاشته نتوانسته است. موسی بعد از آن به آدم دیگری تبدیل می‌شود، انسانی که فداکار است و زورمند. شخصیتش متحول می‌شود.

داستان معجزه موسی، داستانی نسبتا خوش‌فرم و خوش ساخت است. روایت جذاب دارد تا حدودی، هرچند داستان در داستان روایت می‌شود و چنین نشان می‌دهد که این داستان ادامه دارد و حالا پان نپذیرفته است. شاید نویسنده‌اش چنین ایده‌ای داشته است.

فضای بومی در داستان نسبتا خوب به تصویر کشیده شده است. شخصیت‌های مثل محمد و عبدل و کلیت ده و قریه که در فضای داستانی حضور دارند. به تصویر کشیدن جزئیات در داستان و نوعی رفتار شخصیت‌های نوجوان در داستان، باعث شده است که داستان را باورپذیر جلوه بدهد. دانلود رایگان..

Additional information

عنوان

معجزه موسی

نویسنده

زهرا نعیمی

ناشر

مرکز منبع معلومات

سال نشر

1397

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “معجزه‌ی موسی”

Your email address will not be published. Required fields are marked *